soc.ieu.edu.tr
Dersin Adı | |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Güz/Bahar |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | ||||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | - | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaSoru & Cevap | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | X | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş: Mit ve Mitolojinin tanımı; iki ayrı disiplin olan mitoloji ve tarih arasındaki ilişki | G. S. Kirk, Myth: Its Meaning and Functions in Ancient & Other Cultures (Cambridge: Cambridge Univ. Press), 1998. |
2 | Mitin Doğası: Antik kültürlerde anlamı ve işlevi | G. S. Kirk, Myth: Its Meaning and Functions in Ancient & Other Cultures (Cambridge: Cambridge Univ. Press), 1998 |
3 | Temalar: Yaratılış, Bereket ve Kahramanlık Mitleri ile bunların ardındaki yaygın inanç ve düşünceler | Mircae Eliade, Dinsel İnançlar ve Düşünceler Tarihi I, çev. Ali Berktay (İstanbul: Kabalcı Yay.), 2000; G. S. Kirk, Myth: Its Meaning and Functions in Ancient & Other Cultures (Cambridge: Cambridge Univ. Press), 1998 |
4 | Arkaik Doğu’da mit ve toplum: Mesopotamia ve Mısır | Donna Rosenberg, World Mythology, Chicago, 1986; Mircae Eliade, Dinsel İnançlar ve Düşünceler Tarihi I, çev. Ali Berktay, İstanbul, 2000; |
5 | Yunan Mitolojisi ve Politeizmi: Homeros ve Hesiodos | G. S. Kirk, The Nature of the Greek Myths, London, 1990. |
6 | Ara Sınav I | |
7 | Homeros: İlyada ve Odysseia’dan okumalar ve değerlendirmeler: Dinsel inançlar ve toplumsal değerler üzerine | Homeros, Iliad, tr. by A. T. Murray, Cambridge, 1999. Homeros, Odyssey, tr. by A. T. Murray, Cambridge, 1995. |
8 | Hesiodos: Theogonia’dan okumalar ve değerlendirmeler: Evren, yaratılış ve din üzerine | Hesiodos, Theogonia, tr. By Norman O. Brown, New York, 1953. |
9 | Mitten Felsefeye: Mit egemen anlayıştan rasyonel düşünceye geçişin sosyoekonomik temelleri üzerine | G. S. Kirk, Myth: Its Meaning and Functions in Ancient & Other Cultures (Cambridge: Cambridge Univ. Press), 1998. |
10 | Yunanistan’daki ilk entellektüel ve felsefi hareketler: Miletos Ekolü | Jonathan Barnes, Early Greek Philosophy, London, 1987 |
11 | Arasınav II | |
12 | Sofist felsefenin özü: Din ve etik üzerine temel kavramlar, Sokrates and Aristotales’ten düşünceler, Plato’da toplum ve Devlet | Jonathan Barnes, Early Greek Philosophy, London, 1987 |
13 | Epikürcü yaklaşım: hayata dair temel algılar ve yargılar, Stoacılıkta eşitçillik, barışçıllık ve insancıllık kavramları üzerine | Jonathan Barnes, Early Greek Philosophy, London, 1987 |
14 | Genel Değerlendirme | |
15 | Genel Değerlendirme | |
16 | Final |
Ders Kitabı | Yukarıda belirtilen kitaplardan ilgili bölümler |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 1 | 10 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 2 | 50 |
Final Sınavı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 60 | |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 40 | |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 4 | |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 1 | 8 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 2 | 10 | |
Final Sınavı | 1 | 10 | |
Toplam | 150 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Sosyoloji alanındaki kavram ve fikirleri bilimsel yöntemlerle inceleyebilmek, verileri yorumlayabilmek ve değerlendirebilmek. | X | ||||
2 | Sosyolojinin klasik ve çağdaş kuramlarını bilmek, bunlar arasındaki farklılıkları ve ilişkileri tanımlayabilmek | X | ||||
3 | Sosyoloji alanında edindiği temel kuramsal bilgileri eleştirel bir yaklaşımla kullanabilmek. | X | ||||
4 | Sosyoloji alanının gerektirdiği metodolojik bilgi donanımına sahip olarak sosyolojik bir araştırmayı bireysel ya da grup üyesi olarak başından sonuna kadar planlayıp uygulayabilmek. | X | ||||
5 | Yerel, ulusal ve küresel konuları/sorunları tanımlayabilmek, bu sorunlar üstüne değerlendirme yapabilmek. | X | ||||
6 | Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek yazılı ve sözlü olarak paylaşabilmek. | X | ||||
7 | Sosyoloji alanın gerektirdiği disiplinler arası bakış açısına sahip olmak, bu doğrultuda diğer disiplinlerden yararlanabilmek ve bu disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahip olmak. | X | ||||
8 | Bir yabancı dili kullanarak sosyoloji alanındaki bilgileri takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1). | X | ||||
9 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level). | X | ||||
10 | İkinci bir yabancı dili orta düzeyde kullanabilmek. | |||||
11 | Sosyolojik verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere ve eleştirel bakış açısına sahip olmak. | X | ||||
12 | Hayat boyu öğrenme becerileri kazanarak, alanı ile ilgili bilgilerini, toplumsal sorumluluk bilinciyle iş ve gündelik yaşamında kullanabilmek | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest